|
|
|
Sortiment» Förgasare & Tillbehör» Sök på förgasare» SOLEX» Munstycken SOLEX» Acc.munstycken SOLEX» SOLEX 44 PAI VOLVO / PENTA
SOLEX 44 PAI VOLVO / PENTA
SOLEX 44 PAI VOLVO / PENTA Fabriksbestyckad
Artnr: S13731000-Orig
Pris: 7995 kr
Lagerstatus: Finns i lager
SOLEX 44 PAI
Original Solexförgasare till Volvo Penta. Detta är den senaste varianten av SOLEX 44 PAI 7 med blandskruv utan fjäder samt långa accelerationsmunstycken.
- Använd original reglage.
- Du kan använda den bestyckning du har på dina befintliga förgasare och flytta över dem till de nya.
Förgasaren är i originalutförande avsedd för AQ 131A 2300cc (B23) med följande bestyckning:
- Lågfartsmunstycke: 65 (Artnr: 59360040)
- Luft/Emulsionsrör: E5 185 (Artnr: 58312125)
- Huvudmunstycke: 165 (Artnr: 58450100)
- Nålventil: 2,00 (Artnr: 59860712)
- Halsring: 34
Vi kan skicka med bestyckning för förgasaren som passar din motor:
- Meddela vid beställning vilken bestyckning du önskar, order@misab.se. Pris för förgasare med medskickad bestyckning enligt önskemål, är 6275 kr/st. Vi byter/säljer inte halsringar.
- Instruktionsfilm för byta av munstycken mm finns på MISABs Youtub-kanal.
- Dagens förändringar i bränsle kan innebär att du behöver gå upp i storlek på lågfartsmunstycket.
Munstycken på Solex 44PAI Penta Marinförgasare | ||||||
Motor |
Halsring (Byts ej/ säljs ej) |
Huvud | Luft | Lågfart |
Acc |
Nålventil |
AQ115, 1st | 31 | 160 | 145 E5 | 55 | 70 | 170 |
BB115, 2st | 31 | 150 | 190 C1 | 70 | 70 | 150 |
AQ130, 2st | 31 | 145 | 190 E5 | 70 | 70 | 150 |
AQ131, 1st 2300cc | 34 | 165 | 185 E5 | 65 | 70 | 200 |
AQ145, 2st 2300cc | 31 | 145 | 210 E5 | 65 | 70 | 150 |
AQ151, 2st 2500cc | 31 | 145 | 185 E5 | 61 | 60 | 150 |
AQ170, 3st | 31 | 145 | 190 E5 | 70 | 70 | 150 |
AQ171, 2st | 32 | 147 | 190E5 | 65 | 70 | 170 |
BB170, 3st | 31 | 150 | 190 C1 | 70 | 70 | 150 |
Munstycken till Solex PAI finner du > här <
För beställning till Norge, Danmark och övriga Europa. Beställ här.
Luftskruven på tidiga 44PAI sitter lite snett och har en exponerad fjäder: öppnas ca 2 varv .
Luftskruven på senare 44PAI sitter i spjällets utgjutning och går rakt in i 90 gr vinkel. Den har också en liten o-ring men ingen fjäder