|
|
|
Bytesrätt Ångerrätt och Retur
Bytesrätt, Ångerrätt och Retur
Bytesrätt, Ångerrätt och Retur
- Du har i enlighet med Lagen om distansavtal 14 dagars öppet köp. Här finns en blankett för Ångerrätt, Blanketten.
- Läs mer om ångerrätten enligt lagen om distansavtal på konsumentverkets hemsida, Konsumentverket.
Ångerrätt
Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag 1. Den så kallade ångerfristen på 14 dagar börjar gälla dagen efter att du tog emot eller hämtade ut varan.
Vill du utöva ångerrätten ska du till misab.se skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda blanketten misab.se länkar till ovan, men du måste inte använda den. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Verkan av utövad ångerrätt: Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka betalningar vi fått från dig gällande varor. Det sker så fort vi fått varan/varorna åter som ångerrätten gäller. Dessa varor skall vara i nyskick och gå att sälja till annan kund.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
- Det gäller ej på reavaror och utförsäljningsvaror om inget annat avtalats samt specialbeställda varor om inget annat avtalats.
- Vi rekommenderar att du kontaktar MISAB innan retur av vara för att minimera missförstånd och förlängd handläggningstid.
- Beroende på vilken artikeltyp det handlar om gör vi en bedömning om vi kan mottaga eventuell retur.
- Om retur godtages av MISAB sker en återbetalning till dig.
- Önskar du göra en retur efter 14 dagar kontaktar du MISAB.
Vi har rätten att tillämpa ett returavdrag på 10-20 % i följande fall:
- Vid retur efter 14 dagar (vilket måste godkännas av MISAB.se först)
- Om originalförpackning är skadad/saknas.
Använd medskickad returfraktsedel. Finns endast med när kund valt fraktsätt Postnord Mypack Collect.
MISAB betalar inte tillbaka några fraktkostnader från köp eller för utlägg vid retur.
Retur
Returer skickas till:
MISAB
Hulta byagården 2
51199 Sätila
UTFÖRSÄLJNING/REA/FLYTTREA dvs röda priser.
Retur av varor köpta på utförsäljning/rea/flyttrea kan endast returneras efter överenskommelse gjord vid köpet.
Detta gäller varor med röda priser!
Återbetalning
Skicka med en kopia på kvittot med kvittonummer samt ditt namn och kundnummer. Återbetalning sker via Klarna.
Har du köpt via Klarna antingen mot faktura eller betalat med kort sker återbetalningen till det konto som debiterades vid köptillfället och det tar vanligtsvis upp till 7 dagar.
Returfraktsedel
I försändelsen (Gäller endast Mypack Collect) medskickas en returfraktsedel för retur till MISAB. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl. moms utom fraktkostnaden. Om du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så får du naturligtvis tillbaka hela summan. Återbetalningen sker inom 30 dagar efter att varan returnerats.
Kontakta oss för bästa hjälp på info@misab.se. Paketet och varubrev lämnas in på ditt närmsta Post Nord ombud.
Fel vid leverans – du saknar produkter
Saknas en eller flera produkter i din leverans och den är inte restnoterad kontaktar du oss på telefon på info@misab.se. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer samt artikelnummer på de saknade produkterna.
Fel vid leverans – du har fått fel produkter
Om det inträffat att en eller flera produkter skickats fel istället för beställda produkter. Detta kan ske då produkter med liknande specifikationer eller artikelnummer finns på samma plats på lagret, eller att en vara kan ha blivit felmärkt. Givetvis är felplock något vi arbetar med att minimera.
Om detta har skett kontaktar du oss på telefon på info@misab.se. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer. Uppge artikelnummer på den produkt du saknas samt vilka produkter du fått i stället för beställd produkt. Vi skickar dig den produkt du har beställt tillsammans med en returfraktsedel (Varubrev Return). Observera att vi kommer inte återbetala ev. fraktkostnaden om du själv väljer att skicka tillbaka felskickade artiklar. Återkoppla alltid oss. Använd den retursedel som medskickades i ditt varubrev eller paket.