misab.se
Välkommen till MISAB
E-posta oss info@misab.se
Kundvagnen
PRODUKTER
BLACK WEEK
Förgasare
Batterier
Elprodukter
Glykol
Glödlampor
Olja / Motorolja
Rengöring
Smörjfett
Spolarvätska
Spray
Tillsatser fordon
Bränslefilter
Båt
Luftfilter
Tryckregulatorer
Bränslepumpar
Rostskydd
Tändstift
Kupéfilter
Marin Olje-/Bränslefilter
Motorpackningar
Oljefilter
Övriga produkter
Företagskund

Klarna

Paypal

Swish

Postnord

 

Garanti och Reklamation

Garanti och reklamation

 

Garanti på varor köpta från MISAB och MISAB.se

Garantin på varor från MISAB gäller på de flesta varor. Den är 6 mån - 3 års garanti enligt konsumentköplagen samt distansavtalslagen gäller om inget annat avtalats mellan MISAB och Kunden (privatperson). Företag omfattas inte av garantin enligt konsumentköpslagen och distansavtalslagen. 

Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden. Din faktura/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta följer med försändelsen. Förvara detta väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin och reklamationsrätt.

 


 

Startbatterier, Marinbatterier och Fritidsbatterier samt MC-batterier

 

Privatperson – Personbatterier

Garantin på batterier köpta från MISAB gäller på fabrikationsfel dvs cellbrott på cell i batteriet. Privatperson har 3 års garanti på fabrikationsfel på personbilsbatterier. 

  • Ett batteri som inte underhålls och sköts korrekt, det vill säga inte används i fordonet eller underhållsladdas, blir oladdat och får för låg spänning, under 12,4V.
  • Batteriet sulfaterar då och bildar korrosion inuti batteriet.
  • Det kännetecknas av att batteriet blir orkeslöst och inte tar laddning.
  • Detta räknas som handhavandefel och omfattas inte av garanti.

Batterier behöver laddas av batteriladdare när det inte används och vid misstanke om att batteriets kapacitet försämrats behöver batteriet laddas på en batteriladdare med möjlighet att ladda batteriet ordentligt och inte bara ytladdning.

Har du köpt batteriet på MISAB.se kontaktar du MISAB på info@misab.se. Har du handlat batteriet av någon som säljer batterier från MISAB, kontaktar du dessa. De i sin tur kontaktar MISAB vid behov.  

Konsumentköpslagen

Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal

E-handelslagen

Ångerblankett från Konsumentverket

 

Yrkesmärkestrafik och taxiverksamhet eller liknande verksamheter

Lastbilsbatterier och batterier avsedda för tunga fordon har 6 månaders garanti vid användning i yrkesmässigtrafik och taxiverksamhet eller annan liknande verksamhet. Garantin gäller för fabrikationsfel det vill säga cellbrott på cell i batteriet. 

  • Ett batteri som inte underhålls och sköts korrekt, det vill säga inte används i fordonet eller underhållsladdas, blir oladdat och får för låg spänning, under 12,4V.
  • Batteriet sulfaterar då och bildar korrosion inuti batteriet.
  • Det kännetecknas av att batteriet blir orkeslöst och inte tar laddning.
  • Detta räknas som handhavandefel och omfattas inte av garanti.

Batterier behöver laddas av batteriladdare när det inte används och vid misstanke om att batteriets kapacitet försämrats behöver batteriet laddas på en batteriladdare med möjlighet att ladda batteriet ordentligt och inte bara ytladdning.

Har du köpt batteriet på MISAB.se kontaktar du MISAB på info@misab.se. Har du handlat batteriet av någon som säljer batterier från MISAB, kontaktar du dessa. De i sin tur kontaktar MISAB vid behov.  

 


 

Utförsäljning och REA  och Kampanj dvs röda priser

  • Retur av varor köpta på utförsäljning/rea/flyttrea kan endast returneras efter överenskommelse gjord vid köpet.
  • Dessa varor omfattas annars ej av eventuell ångerrätt. 
  • Garanti gäller ej för varor som är markerade med UTFÖRSÄLJNING i produktens text.

 


 

Reklamation

 

Har du fått en defekt produkt kontaktar du oss genom att mejla till info@misab.se.

  • Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan.
  • MISAB.se tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt.

MISAB.se besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut.
Vid giltigt returärende betalar MISAB.se returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.

Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.