PRODUKTER

Förgasare & Tillbehör

Nyheter förgasare

Båt - Förgasare

Filter - Förgasare

Tryckregulatorer

Bränslefilter

Bränslepumpar

Sportluftfilter

Begagnat / 2:a sort

Glödlampor

Batterier
Sortiment»
»
»
TRYCKREGULATOR 1:1 RACING
TRYCKREGULATOR 1:1 RACING
TRYCKREGULATOR 1:1 RACING
Artnr: 374R
Pris: 1300 kr
Lagerstatus: Beställningsvara
TRYCKREGULATOR 1:1 RACING
Malpassi Linjär tryckregulator för insprutning och gjord för motorer som kräver mer där man vill ha en linjär tryckregulator (BTR) som håller ett jämt tryck.
374R är en tryckregulator 1:1 för Motorsport/Racing som är förstärkt och klarar mycket bättre att hålla ett jämnt tryck än en konventiell ställbar tryckregulator t ex 374. Detta är mycket viktigt vid chiptrimning/mappning.
Anslutning |
8mm Slangnippel |
Progressiv |
Nej Linjär 1:1 |
Antal membran |
2 st |
Ansl. Mätare |
Ja (1/8" NPT) |
- Ställbar 1 - 8 bar. Enkel att montera.
- Används när trycket i fuelrailen behöver ökas, till exempel när man trimmar motorn eller skall köra på etanol. Trycket ökas linjärt (1:1) med turbotrycket in i motorn vilket är fallet när man har en sugmotor med turbo. Bränsletrycket ökas linjärt med turbotryket.
- Denna tryckregulator är förstärkt för Motorspot/Racing (BTR 1:1) och klarar mycket bättre att hålla ett jämnt tryck än en konventiell ställbar tryckregulator. Detta är mycket viktigt vid chiptrimning/mappning.
- Gänga för anslutningar 1/8 NPT.
- Anslutnig bränsle in och ut med 2 st nippelar 1/8"NPT för slang
- Anslutning bränsleretur med 1 st nippel 1/8"NPT för slang 8 mm.
- Anslutning för turbo-/vacuumtryck med nippel 5 mm och gänga 6x1 mm
- Innehåller 3 st Nippelanslutningar för 8 mm slang och 1 st plugg 1/8 NPT.
- Bränsletrycksmätare kan monteras (anslutning 1/8 NPT)
- Ny membransats finns att köpa art nr: 304
|
RELATERADE ARTIKLAR
Andra köpte också
FÖRGASARKIT OPEL VARAJET
FÖRGASARKIT FAJS IDF PORSCHE 356
FÖRGASARKIT 2x40 DCOE MB 190SL
FÖRGASARKIT OPEL 1,8
SERVICESATS STROMBERG 150CDSEVX
FÖRGASARKIT FORD TRANS 2,0
LUFTFILTER INSATS OPEL
FÖRGASARSATS VW GOLF 1600, 1800