|
|
|
PRODUKTER
Förgasare & Tillbehör
Sök på förgasare
WEBER
Nya Weberförgasare
Bestyckningstabell WEBER
Översikt Weberförgasare
DCO / DCOE
38 DCOE
40 DCOE
42 DCOE
45 DCOE
48 DCOE
48 DCO
50 DCO
55 DCO
DGAS / DGES / DGMS
DGV / DGAV
DCD
IDF
48 IDA
IDA 3C
DCNF / DCN
ICH
DMTL / DMTR
DAT
DFI
Flottörer WEBER
Membran WEBER
Munstycken / Bestyckning
Reglage WEBER
Tillbehör WEBER
Trattar WEBER
Övriga Reservdelar WEBER
DELLORTO
FAJS
FOMOCO
GM
MIKUNI
Pierburg, Zenith Tyskland
SOLEX
SU
Zenith Zenith/Stromberg England
Sök på bilmärke
Marinförgasare
Trimkit & Insugningsrör
Förgasarsatser
Insugningsrör
Tillbehör & Reservdelar
Information
DELLORTO
Nyheter förgasare
Begagnat / 2:a sort
Båt - Förgasare
Filter - Förgasare
Tryckregulatorer
Bränslefilter
Bränslepumpar
Sportluftfilter - NY!
Motorolja
Tillsatser fordon
Spray
Elprodukter
Glödlampor
Batterier
Utförsäljning
Sortiment» Förgasare & Tillbehör» Sök på förgasare» WEBER» DCO / DCOE»
DCO / DCOE
Weber DCOE/DCO är en världsberömd trimningsförgasare.
- Den ger hög prestanda till rätt pris.
- Den är mycket pålitlig och kan användas på i stort sett alla bensinmotorer så länge ett insugningsrör finns.
- Weberförgasarna tillverkades i Italien till 1992 och därefter flyttades produktionen till Spanien.
- DCO på Italienska "Doppo Corpo Orizzontali" betyder Dubbla Liggande Förgasarportar.
- Ett E efter DCO betyder att den har Start-choke.
DCOE är en tvåports horisontalförgasare.
- Portarna har gemensamt spjäll och flottörhus.
- Den har tidigare tillverkats i storlekarna 38, 40, 42, 45 och 48mm men nu tillverkas DCOE 40 och 45.
DCO är en vidareutveckling av DCOE.
- Den görs i storlekarna 48, 50 och 55.
- Den är mycket vanlig i rallycross eller liknande sammanhang.
- Weber 48 DCO, 50 DCO, 55 DCO använder samma breda uppsättning av munstycken och emulsionsrör som DCOE, men kräver andra halsringar och spridare.
- DCO kan även användas som tryckförgasare i turboanläggningar.
Förgasaren är kompakt, vilket underlättar radmontering i begränsade utrymmen.
- Synkroniseringen är inte heller något problem, eftersom alla förgasarna har gemensam axel mellan portarna.
- Dessa är dessutom kullagrade vilket tätar effektivt och ger lång livslängd.
- Bestyckning som munstycken, halsringar och spridare finns i många olika storlekar och kan enkels bytas.
- Samtliga munstycken sitter lätt åtkomliga ovanifrån.
- Förgasaren behöver alltså inte demonteras vid ombestyckning.
- För tävlingsbilar är detta en nödvändighet.
- Förgasaren är konstruerad för tävlingsbruk men monterades även som originalutrustning på produktionsbilar som exempelvis Lotus, Ferrari, Maserati, Lamborghini och Alfa Romeo.
Trattar finns i flera storlekar och utförande. Weber DCOE och DCO har lång livslängd. Endast de normala förslitningsdetaljerna såsom nålventil, packningar behöver bytas. Andrahandsvärdet är högt. MISAB har ett stort sortiment av delar till WEBER-förgasare. Hittar du inte vad du söker på vår hemsida – maila till oss.